piątek, 11 grudnia 2015

Jak drogi może być cocker*?

Gdy wyszła seria postów z Psijacielu Drogi.. zapragnęłam napisać takowy post... hm, niestety trochę się przeliczyłam i post zniknął po miesiącu widnieniu na blogu. Powodem było to, że mając psa 6 lat niestety nie byłam w stanie policzyć ile dokładnie worków karm było, zabawek, które niegdyś rozszarpywane ginęły w czeluściach ogrodu, nie pamiętałam wszystkich wizyt u wetów i takich rzeczy.. Dlatego 2 grudnia postanowiłam zacząć zapisywać wszystkie wydatki, nawet te 20 groszowe.. Tym sposobem po 374 dniach przychodzę do was z postem, miłego czytania!





          JEDZENIE:

    SMAKOŁYKI:
smakołyki maced - 3,20zł
smakołyki wilson x2 - 7,98zł
smakołyki pedigree - 4,90zł
smakołyki schmackos - 5zł
smakołyki "szczoteczki" x2 - 1,40zł
smakołyki na wagę - 4zł
smakołyki rybne - 7,50zł
smakołyki dentastix - 4,50zł
smakołyki rodeo - 3,50zł
smakołyki maced - 2,60zł
smakołyki delibakie x2 - 10,18zł
smakołyki friskies - 7,79zł
smakołyki paski mięsne - 4,50zł
lizawka trixie - 7zł
kostka 8in1 - 13zł

    KARMY:
 mokra karma dolina noteci x3 - 29,70zł
sucha karma brit premium sport - 95zł
sucha karma markus muhle x - 389,70zł

ŁĄCZNIE: 601,45zł

WETERYNARZ:
wizyta 1 - czyszczenie gruczołów - 40zł
szczepienie na wściekliznę - 30zł
odrobaczanie - 12zł
obcinanie pazurów - 2zł
prześwietlenie stawów biodrowych, kręgosłupa lędźwiowego + kontrola z ortopedą - 207zł
kastracja - 120zł
oczy - 80zł
szczepienie choroby zakaźne - 60zł
wizyta 2 - zastrzyk przeciw zapalny+antybiotyk - 60zł
pobieranie krwi - 60zł
odrobaczanie - 69zł

ŁĄCZNIE: 740zł


PIELĘGNACJA:
szampon+odżywka 8in1 - 50zł
sprej do rozczesywania trixie - 18zł
płyn do czyszczenia uszu trixie pro care - 9,80zł
O'Tom haczyk na kleszcze - 12,80zł
szampon -------- - 13zł
odżywka #1 all systems - 22zł
szampon ------- - 15zł
ręcznik - 10zł

ŁĄCZNIE: 125,60zł

ZABAWKI:
piszczący kaczor - 15,50zł
piszcząca piłka - 13,50zł
piłka ażurowa Hol-ee roller - 36zł
piszczący szarpak - 19,90zł
piłka bosmańska - 14,90zł
comfy worm - 9zł
szarpak Dog Style - 60zł
piłka TPR - 7,80zł
crackle ball - 9,90zł
piłka pyszczek trixie - 8zł
gumowy szarpak (gryzak) - 5zł
kong jells l - 35zł
kong winders m - 19,80zł
planet dog orbee tuff - 34zł
kong sqeezz ball - 24zł
holl-ee roller s - 20zł
holl-ee cuz s - 22zł
comfy shanty luz s - 9zł
kong squeaker air dog - 5,50zł
hyper pet critter skinz szop l - 19,90zł

ŁĄCZNIE: 388,70zł

SZKOLENIA:
Warsztaty motywacja+elementy obi z Jagną Nowatorską - 100zł
Dzień Treningowy Agility z Olga Kwiecień - 120zł
Kosmiczny Obóz Agility 2015 FreeXy w Annówce - 950zł
Treningi u FreeXów listopad - 120zł
Treningi u FreeXów grudzień - 120zł
Trening na placu psistań - 15zł i 20zł
MAD MIX powraca! w Annówce - 950zł
Turniej Treningowy Agility Zero J0 - 25zł
Top Speed Dog - 30zł
Jesienne Zawody treningowe (agility) J0 - 25zł
Seminarium Agility z Moniką Rylską (obserwator) - 30zł

ŁĄCZNIE: 2505zł

AKCESORIA:
smycz odblaskowa trixie - 27,80zł
obroża odblaskowa trixie - 9,80zł
obroża SuperDog Agility Master - 37zł
pas biodrowy+amortyzator - 39,90zł

ŁĄCZNIE: 114,50zł

INNE:
taśmy parciane na smycze, obroże i szelki - 19zł
tasiemki ozdobne na smycze, obroże i szelki - 20,40zł
koce na szarpaki - 24,20zł
dyski dog games flex - 77zł
dyski dog games standard - 22zł
klatka - 50zł
miska podróżna - 6zł
dysk sensomotoryczny - 28zł
posłanie ---- - 59,90zł

ŁĄCZNIE: 306,50zł


RAZEM: 4806,75zł

Oczywiście wielu rzeczy pożałowałam sobie z kilku ważnych względów, które ujawnią się za jakiś czas. :) Myślę, że w kolejnych latach będzie tego więcej, od tego roku wciąż będę liczyć! Do kategorii weterynarza dodałam dwa ważne zabiegi więc wyszło o 200zł więcej niż rzeczywiście wydałam w 2015. Jeśli by zrobić jak niektórzy i dodać aparat i akcesoria do niego (bo gdyby nie pies..) wyszłoby +1847,50zł, czyli łącznie 6654,25zł. :)

Jeśli już czytacie ten post, jeśli czytacie dość uważnie, włącznie z tytułem, może zaciekawiła was gwiazdka przy słowie "cocker*". Pewnie już o niej nawet nie pamiętacie, ale chodzi o to, że Kas jest psem w typie i jest spanielem, nie do końca będąc cockerem, ale tak mi łatwiej i często możecie się z tym spotykać. :P 

Do napisania,
K&K

Fotka z ostatniego treningu
Fot. Natalia Wajszczak

5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Wiesz co, one były kupione w okresie styczeń-luty, bo miałam challange. :P potem nie kupowałam już, bo my nie używamy smaków, pies mi leci na karme:P a na treningach używamy parówek i biegamy na zabawki. :)

      Usuń
  2. Ile się tego nazbierało! Chyba od nowego roku też zacznę liczyć ile wydaję na psa. :D

    kundel-reks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post, lubię posty dotyczące kosztów utrzymania psa. Takie posty uświadamiają wielu ludziom jakim wydatkiem jest zwierze, i że trzeba dokładnie przemyśleć decyzję wzięcia psa pod swój dach.

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że nie dokońca tak jest. Moje wydatki są przesadnie. Uważam, że dla dobrego bytu psa wystarczy dobra karma, kontrola weterynarza, dobra opieka i ew. jakieś szkolenia. Bo z twojego komentarza wynika o nie przemyślanych decyzjach osób, które raczej nie mają doświadczenia, chcą przyjaciela. Zauważ, że u mnie jest od groma zabawek, smakołyków i zwłaszcza szkoleń, łącznie -3274,25zł + ja mam jeszcze prześwietlenia bioder i takie inne, które nie są potrzebne dla psa do kochania i spacerowania po lasach. Chyba, że podzielić moje koszty na 2, wtedy może wyjść coś podobnego. :P

      Usuń